Doe-tip: Dieren, planten en paddenstoelen herkennen met ObsIdentify Overig

Doe-tip: Dieren, planten en paddenstoelen herkennen met ObsIdentify

Lijkt het je leuk om mee te helpen met Natuuronderzoek? Met de ObsIdentify app weet jij precies welke dieren en planten er in jouw omgeving te vinden zijn.

Download de ObsIdentify beeldherkennings app voor Android of Apple, en ontdek welke dieren en planten er in jouw omgeving te vinden zijn.

Vanaf je balkon of tuin

Via de ObsIdentify app kan jij meehelpen aan natuuronderzoek. Deze app helpt je via beeldherkenning specifieke planten, dieren en paddenstoelen te herkennen. Daarna kan je je observaties uit jouw omgeving delen via waarneming.nl. Momenteel is er vanwege het Coronavirus besloten om het delen van informatie over zeldzame soorten tijdelijk te stoppen, om grote groepen waarnemers in de natuur te voorkomen. Maar je kan ook prima helpen door de natuur vanaf je balkon of tuin te observeren! Dit is niet alleen erg nuttig voor het natuuronderzoek, het is ook nog eens super leuk om te doen.

Obsidentify

Download de ObsIdentify beeldherkennings en ontdek welke dieren en planten er in jouw omgeving te vinden zijn. zoekkaarten

Liever even offline?

Dat kan ook! Met dit pakket van 35 zoekkaarten leer jij een heleboel planten en dieren herkennen!

Wil je meer #groenomtedoen tips?

Bekijk alle tips

Blijf op de hoogte van onze nieuwe tips!