Beleef het voorjaar met de natuur-avonturenclubs in Abcoude, Vinkeveen en Wilnis

Groen doet goed 15 februari 2022

Ga je mee naar buiten? In het voorjaar is buiten spelen zó fijn en belangrijk. Kinderen tussen de vier en twaalf jaar kunnen dit voorjaar op drie plekken in de gemeente De Ronde Venen in clubverband struinen, (moes)tuinieren, natuuravonturen beleven zoals hutten bouwen, wildplukken, slootje springen, vuurtje stoken, in bomen klimmen en kikkerdril zoeken!

Natuur-avonturenclub Abcoude

Ga de natuur ontdekken, hutten bouwen, wildplukken en nog veel meer op het terrein Klarenbeek van natuurvereniging De Ruige Hof. De club is voor kinderen vanaf 5 jaar. De club komt op twaalf zaterdagochtenden bij elkaar. De activiteiten worden om en om begeleid door Emilie Zandvliet en Ineke Bams. Beiden zijn natuuractiviteitenbegeleider en aangesloten bij het netwerk ‘Natuur is een Feest’. Zie voor meer informatie, data en aanmelden de website van De Woudreus.

natuur-en-avonturenclub de Woudreus 2

Avonturenclub in Vinkeveen

Het jongerenwerk van Tympaan- De Baat organiseert in mei en juni vier avontuurlijke woensdagmiddagen voor 10 tot 12-jarigen. Op het programma staan spannende bushcraft activiteiten zoals hutten bouwen, katapulten en kampvuur maken. De locatie en data worden nog bekend gemaakt. Heb je interesse, zie voor meer informatie de website van De Woudreus.

‘Overleven in de natuur’ club in Wilnis

Kinderen van 7 tot 12 jaar die graag buiten zijn en willen leren overleven in de natuur zijn van harte welkom. Ze gaan diersporen herkennen, sluipen door de bosjes, springen over de sloot, een camouflage hut bouwen, pijl en boog maken, zelf vuur maken en eten uit de natuur. Daarnaast onderhouden ze hun eigen moestuintje. De club is op woensdagmiddag, elke 2 weken tot aan de zomervakantie. Startdatum: 23 maart.

Kinderen van 4 tot 6 jaar spelen in de tuin van de Woudreus en in het park en ontdekken de dieren die er wonen, bouwen een schuilhut en sluipen als jagers door het speelbos. Ze leren over de bloemen en planten en ze verzorgen een moestuintje. Ze maken een pijl en boog, een kampvuur. De afsluiting is een feestmaal uit het wild en uit de eigen moestuin. De club is op woensdagmiddag, elke 2 weken tot aan de zomervakantie. Startdatum: 16 maart.

Locatie voor beide clubs in Wilnis is De Woudreus en het erbij liggende Speelwoud. Klaartje Timmerman- van Paardebloem Natuuractiviteiten is de begeleidster.

natuur-en-avonturenclub de Woudreus 3

Inschrijven voor de activiteiten

Meer informatie en inschrijven voor alle clubs kan via de website www.dewoudreus.nl  Kijk bij de pagina ‘activiteiten’.