Digital Marketeer

Kom jij hét verschil maken bij een organisatie die mens en natuur verbindt?

Voor het landelijk bureau in Amsterdam zijn we op zoek naar een
Digital Marketeer
voor (32-36 uur)

Bij IVN kun je als digital marketeer helemaal losgaan op de data die we alvast voor je in ons nieuwe CRM systeem hebben gestopt. En natuurlijk zoek je naar kansen om onze relaties te behouden, te verrijken en waak je dat relaties zich niet afmelden omdat ze we ze niet op de juiste manier of met de juiste inhoud benaderen. Oftewel: je bent de sleutel tot de geheimen van onze database, weet anderen te helpen en kunt in deze nieuwe functie al je data-creativiteit botvieren.

De functie 

Als digital marketeer ben je verantwoordelijk voor het coördineren, uitvoeren en evalueren van de e-mailmarketing vanuit het CRM-systeem (Procurios) aangevuld met andere bronnen. Je beheert en analyseert klantgroepen in de verschillende klantsystemen en koppelt deze aan andere informatiestromen, bijvoorbeeld onze website (Drupal), betaalplatforms (Buckaroo) en Google Analytics. Je zorgt voor een integer beheer van onze data en verbeteren van kwaliteit hiervan, je bent aanspreekpunt voor onze CRM-leverancier.

Je stelt data/selecties beschikbaar en voert maatwerk selecties uit voor het realiseren van marketingcampagnes. Je monitort, adviseert en rapporteert over de voortgang van de campagnes en je geeft advies over doelgroepselecties en data-verrijkingsacties. Zo ben je bijvoorbeeld van begin tot eind betrokken bij campagnes als Slootjesdagen en ModderDag. Vanaf de start denk je mee over campagne- en conversiedoelstellingen en werk je aan een optimaal vervolgcontactprogramma. Aan de hand van jouw data-analyses vergroot je met gemak de CTO, CTR en conversie van nieuwsbrieven, direct mails en social campagnes. Je weet slim gebruik te maken van dynamische content zodat de inhoud van nieuwsbrieven relevanter wordt voor verschillende ontvangersgroepen.

Je werkt met onze landelijke en regionale marketingcommunicatie collega’s, die ad-hoc analyses en werkzaamheden van je vragen. Je treedt op als sparringpartner en geeft gevraagd en ongevraagd aan waar de knelpunten, risico’s en kansen zitten. Je inventariseert continu groeikansen en doet voorstellen om werving, loyaliteit, retentie en cross-selling te verbeteren. Je controleert op juistheid en eventuele (on)mogelijkheden binnen de gestelde kaders. Je hebt hierbij de verantwoordelijkheid om binnen het gestelde tijdspad de gewenste output campagnes te bouwen en op te leveren. 

Het profiel 

  • Je hebt een HBO/WO diploma, met relevante kennis over data-driven marketing/ data-analytics.
  • Je hebt 1 tot 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie.
  • Je hebt ervaring met e-mailmarketing en campagnemanagement (systemen).
  • Je hebt aantoonbare ervaring met databases en data intelligence software.
  • Je hebt ervaring in het opzetten en analyseren van A/B testen.
  • Je hebt kennis van SEO, SEA en Google Analytics.
  • Je hebt kennis van social media en usability is een pre.
  • Je bent flexibele en hebt een proactieve werkhouding, teamplayer. 
  • Je hebt affiniteit met de missie van IVN.

Over IVN

IVN Natuureducatie zet zich als landelijke non-profit organisatie in voor een groen, gezond en duurzaam Nederland. Dit doen we door de natuur in de harten van mensen te brengen. We laten jong en oud actief ervaren hoe leuk, leerzaam, gezond én belangrijk natuur is. Onze 150 professionals, 25.000 leden en 170 vrijwilligersafdelingen organiseren natuuractiviteiten, cursussen, projecten en campagnes. Als data-marketeer maak je onderdeel uit van de afdeling Communicatie & Fondsenwerving op het landelijk bureau van IVN. Je werkt nauw samen met afdeling Vrijwilligers (leden- en donateursadministratie).

Werken bij ons

Bij IVN kom je in een dynamische organisatie waar je samen met bevlogen, ambitieuze collega’s bouwt aan de toekomst van IVN. Samenwerking, ontwikkeling en groei staan daarbij centraal: in teamverband en op persoonlijk niveau. Wij stimuleren jou om jezelf te ontwikkelen, en jij pakt de mogelijkheid te groeien in je werk en in je persoonlijke vaardigheden. Je werkt op een prachtige locatie in hartje Amsterdam in een enthousiast team van 12 professionals.

Arbeidsvoorwaarden

Wij bieden een uitdagende functie in een organisatie die volop in beweging is. Wij zoeken een ambitieuze collega die meedenkt over vernieuwing en ontwikkeling. Wij bieden een goed primair- en secundair arbeidsvoorwaardenpakket volgens de CAO Sociaal werk, waaronder:

  • Een salaris ingeschaald in schaal 7, het salaris bedraagt minimaal
  • € 2.346,- maximaal € 3.277.-bruto (bij 36 uur). 
  • Het betreft in eerste instantie een aanstelling voor de duur van één jaar, met uitzicht op langer.
  • Vakantietoeslag van 8% en een eindejaarsuitkering van 8,3%;
  • Een ontwikkelbudget om in te zetten voor jouw ontwikkeling.
  • De functie heeft de omvang van 32-36 uur, dit in overleg;

Interesse?

Vul het sollicitatieformulier in en upload je motivatie en cv in PDF, ter attentie van Wander van der Kolk. Je reactie ontvangen we graag uiterlijk 11 januari 2019. Vinden we je een geschikte kandidaat dan vragen we je gelijk om op gesprek te komen. Voor vragen kan je contact opnemen met Wander van der Kolk, directeur Communicatie, Marketing & Programma’s op 06-41880440.

*Privacy

Voor de afhandeling van jouw sollicitatie verwerken wij de volgende gegevens: je cv en je motivatie. De door jou aan IVN  verstrekte cv en motivatie wordt door IVN bewaard gedurende een periode van 4 weken na het einde van de sollicitatieprocedure. Heb je de baan gekregen en kom je in dienst bij IVN, dan worden jouw gegevens onderdeel van je personeelsdossier. 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.