Nachtvlindernacht

Bedtijd? Niet voor deze beestjes!

Op vrijdagavond 15 september vindt de Nationale Nachtvlindernacht plaats in Zutphen. Dit jaar vinden de activiteiten plaats op het terrein van de Kaardebol aan de Harenbergweg 1 te Zutphen. Vanaf 19.00 uur is er op het terrein al van alles te beleven voor kinderen in de basisschoolleeftijd. Om 20.30 uur zal er voor de oudere jeugd en volwassenen met een lezing gestart worden bij de lichtopstellingen.

Wat weet jij eigenlijk van nachtvlinders? Of noem je ze allemaal motten? Op deze avond voor jong en oud kun je er achter komen dat nachtvlinders betoverend mooi kunnen zijn en dat er in het donker misschien wel meer rondfladderen dan je denkt.

Omdat het vroeg donker is hebben we dit jaar ook voor kinderen leuke activiteiten bedacht. Zo kunnen zij ook meer leren en ontdekken over de vlinders die wakker worden wanneer zij gaan slapen.

Het kinderprogramma duurt van 19.00 tot 20.30 uur, daarna volgt een algemene inleiding van de avond. Bij gunstig weer kun je samen met de vrijwilligers van het IVN en Nachtvlinderen Oost Nederland bij de opstellingen blijven kijken tot na middernacht.

Iedereen is vrij om te komen en te gaan. De toegang is gratis. Een vrijwillige bijdrage ten gunste van IVN Zutphen wordt op prijs gesteld.

Deze activiteit vindt plaats in het kader van de Nationale Nachtvlindernacht. Zie: www.nachtvlindernacht.nl. Meer informatie nodig? Neem contact op met hilcohuizing@gmail.com

Kaardebol Zutphen
Harenbergweg 1