Paddenstoelengroep

De paddenstoelengroep vormt samen met de kruidentuingroep en de plantengroep de Plantenwerkgroep. De Paddenstoelengroep is opgericht in 2002

Paddenstoelen kun je het hele jaar door vinden met een top in de herfst; in de andere jaargetijden komen ook diverse soorten voor. De Provincie Flevoland in het algemeen en de Gemeente Zeewolde in het bijzonder is best rijk aan paddenstoelen. Elk jaar worden wel zeldzame soorten ontdekt/herkend en de leden van de werkgroep leveren hieraan een belangrijke bijdrage.

De leden van de paddenstoelengroep willen door middel van zelfstudie en excursies beter bekend raken met paddenstoelen in al hun verscheidenheid en functies. Daarnaast willen zij ook mensen meer bewust maken voor de paddenstoelen in hun woonomgeving en hun functie in de natuur. Verder organiseert en begeleidt de Paddenstoelengroep IVN excursies.

Heb je belangstelling voor paddenstoelen? Wil je je meer verdiepen in de enorme rijkdom aan paddenstoelen in Zeewolde en de regio? Je bent van harte welkom om aan te sluiten bij de paddenstoelengroep van IVN Zeewolde.

Voor nadere inlichtingen over de paddenstoelengroep kunt u zich richten tot Jos Jagers;

E-mail: j.jagers@live.nl

Jos Jagers is ook actief in de Afdeling Flevoland van de Nederlandse Mycologische Vereniging en neemt deel aan de wekelijkse inventarisaties.

Coördinator: Jan Zuidberg; E-mail  j.zuidberg@chello.nl

Voor overzicht en data van activiteiten en bijeenkomsten zie website bij programma of activiteiten.