IVN natuurwandelen

Natuurwandelen in 2021

Door de huidige Corona-maatregelen zijn de wandelingen in januari en die op 4 februari afgelast. De 1e wandeling is voorlopig gepland op 18 februari.

IVN natuurwandelingen: twee keer per maand op donderdag een wandeling van ca 2 uur en één keer per kwartaal op vrijdag een wandeling van ca 4 uur. We wandelen in de schitterende natuur met als doel het genieten van de flora en fauna en van alles wat in de natuur op ons pad komt.

Wat houden de IVN natuurwandelingen in?

We wandelen met elkaar in de omgeving van Zeewolde en besteden aandacht aan de natuur om ons heen. Tijdens de ene wandeling is de aandacht gericht op vogels, een andere keer op paddenstoelen, een volgende keer weer op bloeiende planten, insecten, bomen en vele andere dingen die spontaan de aandacht vragen.

Iedere keer proberen we een andere route te kiezen. Op de donderdagochtenden vertrekken we vaak lopend vanaf de Roode Schuur of we rijden even per fiets of auto naar een ander startpunt. Voor de vrijdag wandelingen kiezen we een route iets verder van huis.

De wandelingen staan onder leiding van IVN leden van de wandelgroep. Zij geven de route aan. De inbreng komt van elke deelnemer.

De data voor 2021