West-Betuwe
Voor IVN leden
woensdag18nov2020

Wie inventariseert mee in Vlindertuin De Zindering?

De afgelopen weken is Vlindertuin De Zindering aangelegd in het centrum van Tiel. Duizenden planten zijn op het terrein aangeplant. In een aantrekkelijk ontwerp met veel aandacht voor waardplanten voor vlinders en andere bestuivende insecten.

De tuin is een aanwinst voor Tiel en een prachtige invulling van een kale vlakte die ontstaan was na de bouw van een parkeergarage en cultuurcentrum Zinder. De vlindertuin is een vrijwilligersinitiatief. Het geld is door fondsenwerving en crowdfunding bij elkaar gebracht.

De aanleg van de tuin is niet de laatste fase van het project. Vervolgacties zijn het aanleggen en onderhouden  van een zadenbibliotheek en het aanbrengen van nestelgelegenheid voor insecten.

Oproep

Een andere wens is het monitoren van (vliegende) insecten in het gebied. Zijn er leden van IVN West-Betuwe die interesse hebben om aan de inventarisatie mee te werken? En zijn er misschien leden die ervaring hebben met het opzetten van een inventarisatie van - In eerste instantie-  bijen, vlinders en zweefvliegen? Als je bij de inventarisatie wilt en kunt helpen, mail dan naar Diana van Dam

Foto: Aanleg Vlindertuin De Zindering in Tiel. Gert de Graaff.