Over Afdeling West-Betuwe

Wij zijn een afdeling van IVN Natuureducatie en zetten ons in voor een groen, gezond en duurzaam Nederland. Dit doen we door jong en oud te laten ervaren hoe leuk, leerzaam, gezond én belangrijk natuur is.

We organiseren excursies in natuurgebieden in het westelijk deel van de Betuwe. Ook op aanvraag. Interessante gastsprekers verzorgen presentaties over uiteenlopende onderwerpen op het gebied van natuur en duurzaamheid. Iedereen is welkom om erbij te zijn.

IVN West-Betuwe heeft drie actieve werkgroepen: de Gidsenwerkgroep, Plantenwerkgroep en Vogelwerkgroep. Zij organiseren onze activiteiten, zowel voor leden als niet-leden. Daarnaast inventariseren zij planten en vogels in de natuurgebieden in onze regio.
Ons werkgebied strekt zich uit over de gemeenten Tiel, Buren, Culemborg en West Betuwe. Het gebied wordt begrensd door de Waal, het Amsterdam-Rijnkanaal, de Lek, de Diefdijk tussen Everdingen en Asperen, Linge en dan via de grens met Zuid-Holland naar de Waal bij Vuren.

Foto: Waal bij Ophemert. Els Bary-Peters

Bekijk alle