Hoogzomer

Wandeling op Landgoed Ter Hooge

Landgoed Ter Hooge is een gevarieerd gebied dat rond het begin van de 19e eeuw in de Engelse landschapsstijl is aangelegd. Het huidige kasteel dateert van 1755 en is gebouwd op de fundamenten van een kasteel dat daar al in de 15de eeuw is gebouwd. Een aantal jaren geleden is het gebied uitgebreid met schrale weitjes afgezet met o.a. Zeeuwse hagen.

Elke maand is er een ander thema. Kijk altijd voor de laatste info op de website of facebook:

Zaterdag 22 juli 19:30 : “Hoogzomer”

De natuur is op haar hoogtepunt. Alles is vol en veel. De bloeiende honingboom bij de vijver en de zilverlindes achter het kasteel beginnen te bloeien en verspreiden zoete geuren. Bijen en andere insecten zorgen voor een waar zoemkoor.

Kasteel Ter Hooge
Parkeerplaats aan de Breeweg tegenover kaasboerderij “Pitteperk”
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: Voor volwassenen € 3,00; kinderen tot 12 jaar € 1,50. Voor kinderen onder de 6 jaar en voor leden van IVN Walcheren is deelname gratis. Graag ter plekke gepast contant betalen aan de gids.
  • Aanmelden verplicht: Ja