Vogelexcursie “Vroeg uit de veren” (deel 1)

Wandeling op Landgoed Ter Hooge

Landgoed Ter Hooge is een gevarieerd gebied dat rond het begin van de 19e eeuw in de Engelse landschapsstijl is aangelegd. Het huidige kasteel dateert van 1755 en is gebouwd op de fundamenten van een kasteel dat daar al in de 15de eeuw is gebouwd. Een aantal jaren geleden is het gebied uitgebreid met schrale weitjes afgezet met o.a. Zeeuwse hagen.

Deze wandeling start op zaterdag 22 april om 6 uur met als thema  Vogelexcursie “Vroeg uit de veren” (deel1)

Een leuke tocht door het ontwakende bos, waar de vogels zo vroeg al actief fluiten. Beginnend in het donker horen we de vogels met ieder hun eigen kenmerkende zang wakker worden. En, als het lichter wordt, kunnen we ze zien zitten in de bomen die nu nog niet vol in blad zijn.

Dit is de eerste van de twee vogelexcursies die IVN organiseert in twee verschillende, maar dicht bij elkaar liggende gebieden. De tweede is op zaterdag 6 mei in Park Toorenvliedt. Voor een vergelijking tussen de twee gebieden, is het leuk om aan beide excursies deel te nemen, maar dit hoeft niet. Aanmelden voor deze vogelexcursies is, zowel in Ter Hooge als in Park Toorenvliedt, wel noodzakelijk i.v.m. een maximum aantal deelnemers.

Kasteel Ter Hooge
Parkeerplaats aan de Breeweg tegenover kaasboerderij “Pitteperk”
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: Voor volwassenen € 3,00; kinderen tot 12 jaar € 1,50. Voor kinderen onder de 6 jaar en voor leden van IVN Walcheren is deelname gratis. Graag ter plekke gepast contant betalen aan de gids.
  • Aanmelden verplicht: Ja