Lezing: Bevers in Noord-Nederland

door Cindy de Jonge, medewerker bij de provincie Drenthe en Groningen.
Tijd: 20.00 – 22.00 uur. Lokatie: dorpshuis “De Pan”, Nieuwe Rijksweg 4 in Vries.
Cindy de Jonge was al in haar jonge jaren kind aan huis in het Drentsche Aa gebied. Ze zag de bevers komen door de karakteristieke sporen die ze achterlieten. Sindsdien is Cindy verliefd op op deze bijzondere dieren in het magnifieke landschap. Zij is educatief medewerker aan het beverdossier bij de provincie Drenthe en Groningen en al vele jaren als vrijwilliger betrokken bij het Netwerk Ecologische Monitoring ( NEM) in Drenthe. In samenwerking met verschillende partijen houdt ze zich bezig met bevers in Noord – Nederland. Zij is één en al enthousiasme.
Ook het Beverbeheersplan zal zij toelichten. Bevers hebben immers positieve, maar ook negatieve effecten op het landschap. Dat plan is niet zo lang geleden opgesteld in opdracht van de provincies en de waterschappen.

Fotoverslagen
  • Kosten: gratis (vrijwillige bijdrage)
  • Aanmelden verplicht: Nee