Lezing: Adders op het Hijkerveld

door Dick van Dorp, Landschapsecoloog, docent – onderzoeker bij Van Hall Larenstein.
Tijd: 20.00 – 22.00 uur. Lokatie: dorpshuis “De Pan”, Nieuwe Rijksweg 4 in Vries.
Ooit een adder gezien? Misschien in een flits, of was het een andere slang? Dick van Dorp, vrijwilliger op het Hijkerveld zal u op deze avond nader kennis laten maken met deze bijzondere reptielensoort. Tijdens zijn lezing zal hij ingaan op zijn werkzaamheden in dit natuurgebied. Hij laat ons zien wat je hier zoal tegen kunt komen. Vervolgens gaat hij in op het monitoren van de herpetofauna ( reptielen en amfibieën) in dit gebied om uit te komen bij het hoofdonderdeel van deze avond: het adderonderzoek. Een interessante lezing door een boeiende verteller.

Fotoverslagen
  • Kosten: gratis (vrijwillige bijdrage)
  • Aanmelden verplicht: Nee