Workshop Botanisch Tekenen

De inschrijving voor de workshop is gesloten.

Hoe ziet een plant of bloem er nu precies uit? Welke details maken duidelijk om welke soort het  gaat?  Door te proberen de bloem of plant te tekenen ga je leren details te onderscheiden. Met de workshop Botanisch Tekenen leer je in beeld te brengen wat je ziet.

In drie bijeenkomsten maak je kennis met de basisprincipes van het botanisch tekenen. Ook als je vorig jaar de workshop hebt gevolgd valt er weer genoeg te leren. Want naast het tekenen brengt de docente je ook de beginselen van het aquarelleren bij.

De workshop wordt gehouden op een zaterdagochtend en twee maandagavonden in het Bezoekerscentrum Tenellaplas van het Zuid-Hollands Landschap bij Rockanje.

De lessen worden gegeven door Els van der Giessen, botanisch kunstenaar. Onder haar leiding ga je zelf aan de slag met potlood en papier.
Els van der Giessen is sinds 2014 lid van de Vereniging Botanisch Kunstenaars en in 2020 heeft ze daar het werkend lidmaatschap behaald. Ze geeft regelmatig workshops en haar fraaie aquarellen worden bij diverse exposities tentoongesteld.

De workshop botanisch tekenen is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in natuur en zich graag laat verwonderen over de bouw van een plant. Je wilt wat meer inzicht krijgen in details en verhoudingen. Je hoeft geen begaafd tekenaar te zijn om veel plezier te hebben in botanisch tekenen, want het gaat in de eerste plaats om leren kijken. Wie goed kijkt ziet meer!

Mede dankzij de medewerking van het Zuid-Hollands Landschap bedragen de kosten €35,-  voor leden van de KNNV of het IVN en €42,50  voor niet leden. Het aantal deelnemers zal minimaal 8 en maximaal 12 zijn. De docente zorgt voor (teken)materiaal.

De cursus wordt gehouden op de volgende data: zaterdag 6 april (van 9.30 – 12.00 uur), maandag 8 april (van 19.30 – 22.00 uur) en maandag 15 april (van 19.30 – 22.00 uur). Locatie Bezoekerscentrum Tenellaplas, Duinstraat 12a, Rockanje.

Voor meer informatie kun je je wenden tot Herma Enthoven (06-20101730). Aanmeldingen voor de cursus kunnen vóór 25 maart 2024 gestuurd worden naar: cursus.knnv.ivn@gmail.com , vermeld daarbij of je lid bent van KNNV of IVN.

06 april 2024 - 09:30
Wanneer