Over Voerendaal

Actief sinds 1960

IVN Voerendaal is vanaf 1960 actief in onze eigen leefomgeving. Ons gebied kent een prachtig gevarieerd landschap, natuurgebieden met zeldzame flora en fauna en heeft ook op cultuurhistorisch gebied het nodige te bieden. Wij zijn een vereniging met ongeveer 65 leden en donateurs en wij willen zoveel mogelijk mensen kennis laten maken met de natuur en hen de natuur te laten beleven in al zijn facetten door middel van wandelingen, cursussen, lezingen en landschapsonderhoud. Kinderen zijn hierbij een belangrijke doelgroep, want zij zijn de natuurbeschermers van morgen. Onze scholenwerkgroep vormt dan ook een belangrijk onderdeel van onze activiteiten naast de plantenwerkgroep en de uilenwerkgroep.

Nieuwe leden zijn altijd welkom. Onze activiteiten staan ook voor niet-leden open. Wil je meer informatie over het lid worden van IVN Voerendaal? Klik dan hier. Je kunt voor meer informatie over de afdeling ook terecht bij onze secretaris Lucien Smets (lsmets@ziggo.nl).