Valkenswaard-Waalre
(Zoog)dieren
donderdag08feb2018

Gezellige opening 'Zoogdieren ... Hoezo?'

Op een prachtige winterse morgen hebben we voor vele belangstellenden ons nieuwe project ‘Zoogdieren ... hoezo?’ geopend. Na een inleidend woordje van voorzitter Emile Weijters – met de terechte oproep voor versterking van de werkgroep – was de beurt aan de wethouders van Valkenswaard (mevr. Hetty Tindemans) en van Waalre (dhr. Alexander van Holstein). Zij mochten ook de officiële opening verrichten.

De dertien zoogdieren die op de posten in het zonnetje gezet worden, bleken zich te hebben verenigd in drie partijen: Planteneters van de Aarde, Vereniging voor Vleesetende Dieren en Club voor Dieren die Alleseten. Mevr. Tindemans stemde voor de PvdA-bever als favoriete dier waarna dhr. Van Holstein de bever van zijn verloren staart voorzag. Dat was de aftrap voor het vertonen van de Powerpointserie die bezoekende schoolklassen ook te zien krijgen.

De koffiepauze met zelfgebakken appelkoek, chocoladecake of havermoutkoekjes was weer ouderwets gezellig. Bijpraten en daarna nog de nieuwe posten van dit project bekijken.

De projectgroep kan terugkijken op een mooie start van ‘Zoogdieren ... Hoezo?’ Fijn dat zoveel mensen de moeite hebben genomen om te komen, en hopelijk zullen in 2018 nog veel kinderen en volwassenen genieten van deze tentoonstelling!

Meer foto's