Lentewandeling Twiske

Op zondag 19 maart 2023 kunt u de lente beleven in de prachtige natuur van het Recreatiegebied het Twiske, onder leiding van onze gids Henk Strijker.
Een lente die normaal op 21 maart begint. Dit jaar is een vreemd jaar, waarin koning winter niet of nauwelijks regeerde. Waar we in onze streek amper wakker werden met sneeuw en ijs en de temperatuur vaak met dubbele cijfers geschreven werd. De wintergasten te vroeg wakker werden door de hoge temperatuur en mensen in januari al last kregen van hooikoorts.

We gaan op zoek naar de eerste lentebodes en naar de smienten, als die nog aanwezig zijn. Wellicht treffen we ook de baltsende Futen aan.

De wandeling is geschikt voor alle leeftijden en duurt ongeveer 2 uur, trek wel stevig schoeisel aan. U kunt ook het boek: “Het Twiske van maand tot maand” bij de gids kopen á €5,00.

Waar
Parkeerplaats Kure Jan Strand
De Lange Jap
1511 bx Den Ilp
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: Deelname kost € 2,50 p/p. gratis voor leden van het IVN en KNNV en kinderen tot/ met 12 jaar. Graag gepast betalen.
  • Aanmelden verplicht: Ja