Natuurcursus 2018-2019

Deze cursus is helaas volgeboekt. Als u dat wilt kunt u via dit formulier uw interesse kenbaar maken voor de Natuurcursus die start in september 2019. Invullen en indienen van het formulier verplicht u tot niets. Wij nemen begin 2019 contact met u op om te checken of u nog steeds geïnteresseerd bent om deel te nemen aan de Natuurcursus.

Hartelijke groet
marlieke van woerkom
coördinator Natuurcursus

Het leuke aan de natuurcursus is de grote verscheidenheid aan onderwerpen dat aan bod komt zoals het ontstaan van het landschap in Brabant, vogels, het bos en bomen, wilde planten, insecten, waterleven, paddenstoelen, enzovoort.

Cursisten van de huidige Natuurcursussen zeggen over deze cursus:
‘Super bedankt voor de fantastische cursus tot nu toe!!!’
‘Ik zou de cursus zo weer volgen!’
‘De cursus is stimulerend, nooit saai en het gezelligheidsgehalte is hoog’.

De cursus bestaat uit 10 cursusavonden en 10 excursies, waaronder een busexcursie naar Zeeland. Tijdens de interactieve cursusavonden is er naast theorie veel aandacht voor het zelf waarnemen en ontdekken.

Op elke (maandelijkse) cursusavond volgt een excursie naar buiten; zo kunt u in de praktijk zien en beleven wat tijdens de cursusavond behandeld is. De excursies vinden plaats op diverse locaties rondom Tilburg zodat u ook uw eigen leefomgeving beter leert kennen.