Wandeling door de uiterwaarden bij Lent

Op zondag 9 juli om 14:00 uur organiseert IVN RijnWaal een wandeling door de uiterwaarden bij Lent. Startpunt is de Dorpsschuur in Lent.

Op deze zondag trekken wij weer de Lentse uiterwaarden in om de zomerse bloemenpracht te bewonderen en te kijken hoe het gebied zich het laatste jaar ontwikkeld heeft. De uiterwaarden hebben een gedaante verwisseling ondergaan met de aanleg van de nevengeul, maar het is inmiddels al weer bijna 9 jaar geleden dat de weilanden hier veranderd zijn in een natuur- en wandelgebied. De graslanden zijn inmiddels vervangen voor natuurlijke stroomdalflora, die bestand is tegen de dynamiek van de rivier, en gekend wordt door allerlei planten waarvan de zaden door de rivier of de scheepvaart aangevoerd zijn.

Tijdens deze excursie hebben wij oog voor wat er groeit en bloeit en proberen we de ontwikkelingen in de natuur te volgen en zo mogelijk te duiden.

Informatie bij Gijsbert Peelen 06-10864179

Denk aan waterdichte schoenen of laarzen en vergeet uw verrekijker niet.

Deelname is gratis. Een vrijwillige bijdrage (voor IVN RijnWaal) wordt op prijs gesteld

Deelname aan onze excursies is op eigen risico.

Waar
Dorpsschuur Lent