Sporen in het Landschap

ALV en Lezing

De Algemene Ledenvergadering voor leden begint 19.30 uur. Aansluitend om 20.30 begint de lezing “Sporen in het Landschap” ook voor niet leden van het IVN.

Gert Jan Blankena uit Loenen houdt een lezing over “Sporen in het Landschap”. Gert Jan was hoofd van het Centrum voor Natuur- en Milieueducatie (CNME) en later, tot aan zijn pensioen, ecoloog bij de gemeente Apeldoorn. Drie en dertig jaar lang schreef hij voor de Stentor. Een wekelijkse column over natuur en cultuurhistorie op de Veluwe onder de titel ‘Buitengewoon’.
Zijn passie en doel: mensen kennis laten maken met de natuur. Verwondering en bewondering opwekken. En van daaruit waardering.

In zijn lezing vertelt hij over bijzondere vormen in het landschap die hij tijdens zijn werk tegenkwam en over betekenis en achtergronden daarvan. Wallen, dammen, stroomgeulen, restanten van sprengen, merkwaardige kuilen: wat betekenen die, hoe zijn ze ontstaan, wat kunnen ze ons vertellen? Blankena zal laten zien dat het om sporen van menselijke bewoning van lang vervlogen tijden gaat. Moderne technologieën en methoden bieden nieuwe inzichten in de oorsprong van de diverse sporen.

Blankena schreef het boek ‘Veluwe Buitengewoon’ met verhalen over natuur en cultuurhistorie op de Veluwe.

Graag aanmelden via voorzitter@ivn-olst-wijhe.nl

Langhuus, Langstraat 29, Wijhe
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: Niet-leden betalen €5,00 inclusief koffie/thee CONTANT (geen pin aanwezig)