Braakballen pluizen

Wil jij ook weten wat uilen eten?

Op zondag 26 februari 2023 kunnen kinderen van 5-12 jaar van 13.30 uur tot 15.00 uur braakballen komen uitpluizen.  IVN afdeling Olst-Wijhe organiseert dit op Zorgboerderij ’t Hamel, Hamelweg 12 in Wijhe. Kinderen kunnen als een echte detective zelf onderzoeken wat uilen gegeten hebben. De haren, veren, botjes en schildjes van deze dieren braken ze uit in de vorm van braakballen. Op deze middag gaan we de braakballen uit elkaar halen. Aan de hand van de vorm van de botjes en kaken kun je ontdekken wat de uilen opgepeuzeld hebben. Oh ja, wil je je vondsten mee naar huis nemen? Neem dan zelf een bakje met deksel mee.

Er is trouwens ook warme chocomelk.
Kosten: vrijwillige gift.

Er kunnen maximaal 15 kinderen meedoen, dus geef je snel op bij: Lilian Bults 06-81220443 of Ans Rijpkema 06-45162099 of mail naar activiteiten@ivn-olst-wijhe.nl
Graag naam, hoeveel kinderen, leeftijd  en telefoonnummer vermelden.

Kijk voor meer informatie over IVN afdeling Olst – Wijhe op https://www.ivn.nl/afdeling/olst-wijhe

Waar
Hamelweg 12