Koningsdag in de tuin van het Klooster 2019

“De weergoden waren ons in Nuenen op Koningsdag redelijk goed gezind.

Tijdens de openingsuren van de Oranjemarkt heeft het nauwelijks geregend; pas vanaf 16.00 uur was de regen zo heftig dat we besloten om geleidelijk aan de spullen op te bergen.

Tot die tijd werd onze marktkraam redelijk goed bezocht mede dank zij de salamander in cuvet die uit de sloot in de Kloostertuin afkomstig was en haar wervend werk mocht verrichten.

Vooral kinderen maar ook vele ouders vonden de salamander bijzonder en mooi.

Naast de mogelijkheid om zelf een poging te wagen een salamander of kikker met een schepnet te vangen werd volop aandacht besteed aan insecten, bijen en vlinders.

Doch ook voor de vogels die daarvan leven; kinderen konden zelf een mezennestkastje in elkaar timmeren en deze mocht meegenomen worden.Nuenen-Koningsdag2

Ondanks de voortdurende vrees voor hemelwater kan toch gesproken worden van een succesvolle Koningsdag in IVN-sferen; mede dank zij de vrijwilligers van IVN Nuenen.”