Vroege Vogelcursus = VOL

Dit jaar organiseert IVN Noord Midden Achterhoek weer een vroege-vogelcursus, bestaande uit een lezing en twee excursies, om te genieten van vogelgezang en om het geluid van de verschillende vogels te leren herkennen. Het voorjaar is daarvoor de meest geschikte tijd.

Er wordt onderscheid gemaakt tussen beginners en gevorderden, zodat beide groepen aan hun trekken komen.

Onder leiding van ervaren gidsen van de vogelwerkgroep Noord-West Achterhoek gaat men in kleine groepjes op zoek naar vogels in twee heel verschillende gebieden.

Zaterdag 25 maart op landgoed De Velhorst, tussen Almen en Lochem, waar vooral de bosvogels te zien en te horen zullen zijn.

Donderdag 30 maart een lezing/theorieavond over vogeltrek in ‘t Onderschoer in Barchem.

Zaterdag 1 april de tweede excursie op het landgoed Beekvliet, tussen Barchem en Borculo, met vogels van het open veld.

De cursus is al helemaal vol! Ook geen plekken meer voor de wachtlijst.

Waar
Parkeerplaats Natuurmonumenten Velhorst
Lageweg
Lochem
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: € 15,-- voor IVN leden en € 18,-- voor niet-leden.
  • Aanmelden verplicht: Nee

Cursuswerkgroep IVN-NMA