Wordt actief !

Hieronder zijn een aantal projecten genoemd, waaraan je mee kunt doen.

Hiernaast staan natuurlijk de diverse werkgroepen (zie daar) ook altijd open voor actieve mensen. Heb je zin om iets te doen met natuur en duurzaamheid, maar heb je nog geen idee, vraag dan 1 vande bestuursleden om tips. Of ga mee op excursies en vraag het daar.

Tiny forest

Coördinator: Fons van Kuik  06-15212689  fonsvkuik@ziggo.nl

Samen met scholen een klein bos planten, beheren en bestuderen.

Bloeiende bermen

Coördinator: Fons van Kuik  06-15212689  fonsvkuik@ziggo.nl

De bermen van de doorgaande wegen in Nieuwegein vormen een groot en belangrijk stuk natuur. Met aantal vrijwiligers inventariseren we de hogere planten en bedenken samen met de aannemer en de gemeente hoe het nog mooier kan. Niet alleen voor de bloemen, maar juist ook voor de bezoekende insekten. Leerzaam en nuttig tegelijk.

Bioblitz Fruitbomen IJsselstein

Coördinator: Carin Laarman carin.laarman@live.nl

We gaan zo veel mogelijk wilde planten- en dierensoorten vinden tussen de fruitbomen collectie van IJsselstein. Dit gebeurt heel 2021 individueel of in kleine groepjes en op 1 dag (de echte bioblitz) in het groot. Het is een samenwerking tussen de van Hogeschool Van Hall Larenstein en leden van de Vogelwacht, IVN.

Er zijn veel mensen nodig zowel voor het inventariseren als voor praktische zaken op de bioblitz dag.