Vogelcursus 2019

Vogelcursus-Vogelwerkgroep IVN Mark & Donge

We willen met onze basis-vogelcursus een opstapje bieden aan mensen die geen of weinig vogel-kennis hebben, door eenvoudig te vertellen over diverse onderwerpen, zoals:

• paring-, nest- en broedgedrag,
  • de diverse soorten, zoals weidevogels, spechten, roofvogels,
  • de vogeltrek,
  • zomer en wintergasten

De cursus bestaat uit vijf lesavonden en vier excursies (op zaterdag voormiddag), in natuurgebieden in de omgeving.

De kosten zijn €50,-- voor niet leden en €45,-- voor leden, hierbij zitten inbegrepen een cursusboek en een zoekkaart.

Vogelcursus 2019

Deze is volgeboekt, heb je interesse en geduld meld je aan, dan zetten we je op de lijst voor 2020 en nemen t.z.t. contact met je op.
Dit kan via
vogelcursus@ivn-markendonge.nl

*********************************************************

Van een van de cursisten:

Vogelcursus IVN 2018
De allereerste keer krijgen de nieuwe cursisten een hartelijk welkom, een uitgebreide vogelkaart, vogelgeluiden cd en een uitgebreide documentatie over wat we gaan behandelen in deze cursus.
De cursusleiders en -leidster nemen je mee in ieder op eigen wijze naar hun beleving over vogels (groot en klein, in het bos of op het water) en vertellen dat zo ontzettend leuk en goed dat je aan hun lippen hangt en daardoor heel veel te weten komt over gedrag, trek, leefgebied, nestelen, enz, enz…van al onze mooie vogels in Nederland.
Wat ik persoonlijk erg leuk vond is de afwisseling op zo’n avond waarop Bart, Henk, Hans, Emmy, Gerard hun verhalen vertellen, daardoor blijft het boeien en geniet je als cursist van al hun kennis. De buitenexcursies van verschillende natuurgebieden hebben ieder hun charme en je geniet van geluiden van de vele vogels en wederom de uitleg van de cursusleiders. Zo knap om ons te laten ervaren en horen welke vogels de geluiden maken om ze zelf te gaan herkennen, en ze horen elk geluidje en zien alles. Waar wij zelf aan voorbij lopen hebben zij allang gezien en gehoord.
Kortom een super goede, gezellige cursus waar je veel leert om nog meer in de natuur te kunnen genieten. Hartelijk dank, Hans, Henk, Bart, Gerard en Emmy.

Met vriendelijke groet,