Maas en Waal
Vogels
donderdag23mrt2017

Nieuwe vogelcursus IVN Maas en Waal

IVN Maas en Waal organiseert in het bezoekerscentrum te Heerewaarden een cursus over vogels en hun biotopen. Een korte samenvatting wat u van deze cursus kunt  verwachten:
De cursus bestaat uit 8 avonden; deze beginnen om 19h30 in het bezoekerscentrum te Heerewaarden telkens op dinsdagavond en verdeeld over het gehele jaar. Op deze avonden worden een aantal vogels behandeld, die we in de natuurgebieden in de naaste omgeving met de excursies te zien krijgen. We bespreken ook een aantal bomen, planten, vlinders, zoogdieren en natuurgebieden die bij het leefgebied van deze vogels horen.

Met behulp van een beamer laten we opnames zien in de vlucht, nesten, biotopen, eieren, vogelzang enz.

We gaan ook 8 keer op excursie in de natuurgebieden in de nabije omgeving, dus we laten u ook kennis maken met de mooie natuur, vogels en natuurlijk ook de vogelzang in het rivieren gebied. Deze excursies vinden altijd plaats op zondagochtend.

Als u uzelf op wilt geven of meer informatie wilt kunt u contact opnemen met Gerard van Doremaele Tel: 0418-633631; E-mail: gvandoremaele@gmail.com, of met het bezoekerscentrum Heerewaarden tel: 0487-572831.
De cursus begint op dinsdag 18 april om 19h30 in Heerewaarden, de kosten zijn
45.- voor de gehele cursus.