Nacht van de vleermuis

Helaas, deze wandeling zit vol.
Volgend jaar in het laatste weekend  van augustus zal er weer een vleermuis wandeling georganiseerd worden.

Het is bijna zover! De jaarlijkse Nacht van de Vleermuis staat weer voor de deur, en we zijn er klaar voor om samen een onvergetelijke ervaring te beleven.
Tijdens deze speciale avond zullen we op zoek gaan naar vleermuizen en ons ook laten betoveren door de mysterieuze geluiden van de nacht.
vleermuis
De Nacht van de Vleermuis is een bijzonder evenement waarbij we de kans krijgen om meer te leren over deze fascinerende wezens. Vleermuizen spelen een essentiële rol in ons ecosysteem, en deze nacht is een uitgelezen moment om hun gedrag en leefomgeving beter te begrijpen.

We verzamelen ons op het parkeerterrein van Heerlijkheid Appeltern zodra de schemering invalt en de nacht zijn vleugels spreidt.
Gewapend met bat-detectors en een gezonde dosis nieuwsgierigheid gaan we op pad, op zoek naar de verborgen schatten van de nacht. Onze gidsen zullen jullie begeleiden en hun kennis delen, zodat we alles te weten komen over de verschillende soorten vleermuizen die in deze omgeving voorkomen.

Naast vleermuizen zullen we ook de gelegenheid hebben om andere nachtgeluiden te ervaren. We luisteren naar het zachte getjirp van krekels, het verre roepen van uilen en het knisperen van bladeren onder onze voeten. Het is een kans om de natuur in een ander licht te zien, te voelen en te horen.

Terwijl we ons door het duister wagen, is het belangrijk om stil te zijn en te luisteren naar de geluiden om ons heen. Op die manier kunnen we de nachtelijke melodieën en geheimen van het dierenrijk ontrafelen.

Kom en doe met ons mee tijdens de Nacht van de Vleermuis. Laten we samen op avontuur gaan, leren en genieten van de schoonheid van de nacht en al haar geluiden.

Deze activiteit is gratis, maar een vrijwillige bijdrage is welkom.

Helaas, U kunt zich niet meer aanmelden

• Kosten: Gratis, maar een vrijwillige bijdrage wordt op prijs gesteld.
  • Maximaal aantal deelnemers: 20
  • Aanmelden verplicht: Ja