Interessante lezing over reis naar Spitsbergen

Op 28 mei 2022 stapte Merel Zweemer aan boord van een schip dat haar in 12 dagen naar Spitsbergen vervoerde.

Een magische reis met onderweg korte stops op (bijna) onbewoonde eilanden waar meer vogels dan mensen leven. Onderweg komt ze veel zeedieren tegen, van de kleine bruinvissen tot aan de grootste vinvis op aarde! Eenmaal op Spitsbergen aangekomen, bleef ze nog een paar dagen en ook daar trof ze de onbeschrijfelijk mooie natuur aan, maar helaas ook de trieste gevolgen van klimaatverandering. Met een PowerPoint vol foto’s kunt u meegenieten van alles wat ze heeft gezien en meegemaakt.

gletsjer

Waar
Kurioskerk
Julianalaan 38
8932 AA Leeuwarden
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: Gratis voor leden van IVN Leeuwarden e.o., niet-leden betalen € 3,00 (contant), koffie/thee is voor eigen rekening.
  • Aanmelden verplicht: Ja