Over IVN Westerkwartier e.o.

IVN Westerkwartier e.o. brengt het belang van natuur en milieu onder de aandacht van een groot publiek door mensen via allerlei activiteiten kennis te laten maken met de natuur en het landschap in de eigen omgeving.

Op deze website vindt u informatie over wie we zijn, wat we doen, welke activiteiten en evt. cursussen we in de aanbieding hebben.
U vindt recente publicaties en links naar eerdere uitgaven, rapporten, nieuwtjes en nog veel meer.
We streven ernaar u als lezer, volger of lid volop aan uw trekken te laten komen.

In het kort over wie wij zijn:t_pad_ _kopie

IVN Westerkwartier e.o. is onderdeel van de landelijke Vereniging IVN Natuureducatie met ruim 162 lokaal actieve afdelingen verspreid door het hele land.

Wij geven een regionale invulling aan de missie en visie van de landelijke Vereniging.
Onze missie is om mensen in alle levensfasen, dus jong én oud, dagelijks te verbinden met natuur en biodiversiteit  door hen te laten beleven hoe leuk, gezond én belangrijk natuur is. Zo brengen we mens en natuur weer dichter bij elkaar.

Dat doen we met natuuractiviteiten, cursussen, projecten en campagnes.
Verwondering en zelf beleven, zelf leren en zelf doen staan daarbij altijd centraal.
We organiseren onder andere:
– fietstochten en wandelingen waarbij het landschap centraal staat,
– themabijeenkomsten en soms cursussen die voor iedereen toegankelijk zijn,
– we initiëren en begeleiden verschillende actieve werkgroepen,
– naast het landelijk kwartaalmagazine “Mens en natuur”
sturen we elke vijf weken een eigen Nieuwsbrief uit.

Ook iets voor jou ?

IVN Westerkwartier e.o. is een levendige en boeiende organisatie die zeker in deze tijd het verschil kan maken.
Wij zijn op zoek naar jou. Als jij iets voor ons wilt of kunt betekenen of een bijdrage leveren, neem dan gerust eens contact met ons op via  ivnwesterkwartiereo@gmail.com . Dan kunnen we samen kijken of er een match te maken valt.

Bent u geïnteresseerd inde diepere achtergrond achter ons bestaan, lees dan het Basisverhaal IVN Westerkwartier e.o.

Bekijk alle