Kerkrade
Paddenstoelen
zondag20okt2019

Herfstexcursie Berenbos 13 oktober 2019

Op 13 oktober 2019 trokken negen wandelaars onder leiding van de heer Martin Zilverstand naar het Berenbos in de Kerkraadse wijk Haanrade.
Het weer was droog en zonnig. Het Beerenbos heeft veel wegen en dwarsweggetjes waardoor de beschrijving van de gelopen route wel een erg lang verhaal zou worden. Daarom is hiervan afgezien. We hebben diverse soorten vogels gezien en/of gehoord: Boomklever, Grote bonte specht, Roodborst. We zagen ook een nest van de Hoornaar. Daarnaast vonden we heel wat soorten paddenstoelen waaronder Blanke champignonparasol, Bruine bundelridderzwam, Echte tonderzwam, Fopelfenbankje, Geel nestzwammetje, Geelbruine wolsteelparasolzwam, Gele ringboleet, Geweizwam, Gewone zwavelkop, Gewone boomwrat, Gewone hertenzwam, Gewoon elfenbankje, Groene anijstrechterzwam, Halmruitertje, Oranje dwergmycena, Stinkparasolzwam, Stobbezwammetje, Waaiertje, Week oorzwammetje, Zwerminktzwam. Er waren nog vele meer die niet zijn opgeschreven. Door het goede weer en de leuke groep is het een mooie excursie geworden.
M. Zilverstand