Paddenstoelen oud

Doelstelling

IVN Zoetermeer heeft ook een werkgroep Paddenstoelen.

Deze werkgroep houdt zich bezig met:

Activiteiten

Deskundigen schatten het aantal soorten paddenstoelen voor Nederland op ± 5000 soorten. Paddenstoelen worden in heel Nederland in kaart gebracht door de Nederlandse Mycologische Vereniging. Deze vereniging heeft werkgroepen in het hele land.

Sinds 1997 is ook in Zoetermeer officieel een paddenstoelenwerkgroep actief. Deze  bestaat momenteel uit 8 enthousiaste deelnemers.

We gaan elke eerste en derde donderdag van de maand op pad. ‘s-Morgens bezoeken we een park en daarna zoeken we de namen van de onbekende soorten op bij één van de deelnemers thuis. In Zoetermeer zijn er tot nu toe meer dan 800 soorten aangetroffen.

Vind je het leuk om eens mee te gaan met het veldwerk buiten (10.00 u. – 12.30 u.), meld je dan aan bij:

Zoekkaarten

Voor het Westerpark en het Balijbos in Zoetermeer heeft de werkgroep zoekkaarten voor paddenstoelen gemaakt. Op elk hiervan zijn 24 veel in Zoetermeer voorkomende en goed herkenbare paddenstoelen in Zoetermeer afgebeeld en beschreven.

De zoekkaarten zijn als download beschikbaar onder het kopje “Publicaties” van deze site.