Samen De Natuur In

Met natuurclub Samen De Natuur In, kortweg SDNI, biedt IVN Nuenen een geschikt aanbod van natuuractiviteiten voor mensen met een verstandelijke beperking. Het is tevens een manier om deze doelgroep te integreren in een gewone natuurvereniging.

Voor wie is SDNI?

Samen De Natuur In is er voor mensen met een matige verstandelijke beperking die interesse hebben in de natuur. Omdat het programma voornamelijk bestaat uit wandelingen, moeten leden zelfstandig kunnen lopen. De deelnemers zijn afkomstig van zorginstellingen of woonbegeleidingscentra Nuenen, Eindhoven en omgeving. Zij worden per taxi of door ouders naar en van de startplaats gebracht en opgehaald.

Overzicht activiteiten

Jaarlijks wordt een programma opgesteld met wandelingen die aansluiten bij het jaargetijde, zoals bijvoorbeeld een heidewandeling in augustus en een herfstwandeling in oktober. Het programma begint in maart én eindigt in december met een binnenactiviteit en een korte wandeling op het Wasven in Eindhoven.

Alle overige wandelingen gaan van start bij een natuurgebied waar bij voorkeur een horecagelegenheid is om een drankje te nuttigen en gebruik te maken van een toilet. Soms is dat niet mogelijk. Dan drinken we halverwege de wandeling een zelf meegebracht kopje koffie of thee.

SDNI-leden zijn lid van IVN Nuenen en betalen contributie waarmee de activiteiten worden bekostigd.

Informatie

Wil je meer informatie over Samen De Natuur In? Neem dan contact op met Kees Planken via clplanken@onsneteindhoven.nl of telefoonnummer 040-2421423/06-10566487.