Planten

Nuenen-plantenweb1

De plantenwerkgroep is, als het enigszins kan, buiten te vinden. Wekelijks op woensdagmorgen trekt de groep de natuur in om planten te zoeken, groei- en bloeiwijzen te bestuderen en hun leefwereld te ontrafelen.

De interesse gaat van het nietigste mosje, via allerlei kleine en grotere planten naar de dikste boom. Verder krijgt alles wat groeit, bloeit, kruipt en vliegt aandacht. Zoals paddenstoelen, vogels, insecten en zoogdieren.

Wekelijkse plantenwandeling

Elke woensdagochtend (behalve van half december tot half januari) vertrekken we vanaf de kerk aan het Park om 9.00 uur met de fiets naar een van de Nuenense natuurgebieden. Het zijn korte wandelingen die voor iedereen goed te doen zijn. We zijn meestal tussen 11.00 en 12.00 uur weer terug. Je bent welkom om mee te gaan.

Nuenen-plantenweb2

De werkgroep levert een bijdrage aan de doelstelling van het IVN (Instituut voor natuureducatie) door het mede organiseren en leiden van cursussen en door het beschikbaar zijn bij andere publieksactiviteiten.

Avondexcursies in juni

In juni nodigt de plantenwerkgroep belangstellenden uit voor een reeks maandagavondexcursies naar een de Nuenense natuurgebieden. Kijk bij Activiteiten om te zien wanneer en waar de wandelingen zijn.

Nuenen-plantenweb3