Informatie

Het IVN – Instituut voor natuureducatie – is een vereniging die mensen wil betrekken bij de natuur in de eigen woonomgeving. Met dit doel organiseren vrijwilligers van het IVN voorlichtende en educatieve activiteiten voor jong en oud. Zij leveren zo een bijdrage aan een beter leefklimaat en een waardevolle natuur in onze gemeente. Samen genieten van de natuur is de bindende factor binnen de vereniging.

IVN Nuenen is aangesloten bij de landelijke IVN-organisatie van ca. 20.000 leden. De Nuenense afdeling is opgericht in 1974 en telt ca. 360 leden.

Gemiddeld organiseert het IVN Nuenen iedere week een activiteit voor het publiek. Het gaat hierbij om natuurwandelingen, lezingen, excursies, doe-activiteiten en natuurcursussen.Het nut voor de gemeenschap en het plezier voor de leden gaan hand in hand.

Vergaderingen

Het bestuur vergadert maandelijks.

De algemene ledenvergadering vindt jaarlijks plaats in maart.

Onze ruimte

Vanwege de verbouwing van het Klooster beschikt IVN Nuenen (voorlopig) niet meer over een eigen ruimte en winkel/infopunt. Voor meer informatie over de verkoop van wandelgidsen, loepen, loeppotjes, boekjes en zoekkaarten u terecht bij Hennie Guns, telefoon 040-2837702. Onze wandelgidsen – De Natuurgebieden rondom Nuenen, Dommelpad en Het Landschap rondom Nuenen (tijdelijk niet verkrijgbaar) – zijn ook te koop bij Bruna en het Van Gogh Village Museum.

Donaties en giften

Onze afdeling is als ANBI-organisatie geregistreerd bij de Belastingdienst. ANBI-info: RSIN/Fiscaal nummer: 801867460, IVN afdeling Nuenen c.a.