Natuurwerkgroep Otterlo

Werkgroep Otterlo inventariseert de natuurwaarden in de omgeving van Otterlo. We richten ons voornamelijk op vlinders, maar onze aandacht gaat ook naar de zadelsprinkhaan, blauwvleugelsprinkhaan en andere insecten.
We kijken op een drietal gebieden naar vlinders: de akkertjes van Oud Reemst (ingezaaide percelen), natuurgebied de Zanding (deels vastgelegd stuifzand) en het naastgelegen Paasvuurweilandje (droog schraal graslandje).
We zien in de loop van het seizoen veel verschillende vlinders (ruim 20 soorten), waaronder een aantal zeldzame vlinders.
Onze werkgroep organiseert jaarlijks een publiekswandeling in Otterlo waar wij naar vlinders en de zeldzame zadelsprinkhaan gaan speuren.
Kennis hoef je niet persé te hebben, door mee te gaan heb je een fijne natuurbelevenis en leer je vanzelf wel het een en ander te herkennen.

In 2020 is door de Coronavirus onze presentatie in Otterlo over de stand van zaken van de vlinders niet doorgegaan. We hopen dat de presentatie op een later tijdstip alsnog kan plaatsvinden.
Ook al heb je een andere natuur interesse, je kan altijd meedoen met onze werkgroep. Nieuwtjes, leuke waarnemingen, monitoringsresultaten e.a. worden verspreid via een nieuwsbrief. Uit reacties blijkt dat de nieuwsbrief goed gelezen wordt en ook gewaardeerd wordt.
Genieten van de mooie omgeving staat hoog in ons vaandel.

Voor algemene informatie van onze werkgroep:
Josephine Hendriks, tel 0318-591125  jephendriks@gmail.com.
Voor informatie over de vlinderactiviteiten:
Toos van Ekeris, 0318-592095, E-mail: tvanekeris17@kpnmail.nl.

PS: Loop een keer mee!