Vaste activiteiten

– Ieder eerste zondag van de maand organiseren wij in wandeling onder leiding van IVN-gidsen in een interessant natuurgebied. De wandelingen beginnen om 10.00 uur en duren ongeveer 2 uur.

– Iedere eerste donderdag van de maand, van oktober tot en met maart, organiseren we een lezing in Ontmoetingscentrum “De Haven” , Leefdaelhof te Waalwijk. De lezingen beginnen om 20.00. De toegang is gratis.
Voor meer informatie over de volgende lezing zie onder de tegel onderaan deze pagina.

——————————-

Zomerdagtocht 18 mei naar de Kempen.

We gaan naar een bijzonder landgoed, dat nog niet zo heel lang geleden werd opengesteld: Landgoed Welleseind. Zie voor het aantrekkelijke programma met verschillende activiteiten onder onderstaande tegel “Zomerdagtocht”.

————————————————————–

Algemene Leden Vergadering en Lentereceptie.

We op houden zaterdag 13 april onze jaar vergadering, zoals al vaker, in De Roestelberg. Na de gebruikelijke zaken als het jaarverslag, de financiële verantwoording en verslag van wat er het afgelopen jaar in de werkgroepen is gebeurd houden we van 14.30 – 16.30 uur de Lentereceptie. In de pauze hebben we de traditionele SDNI loterij. Consumpties tijdens de lentereceptie zijn voor eigen rekening. Tijdens de vergadering wordt een drankje en wat lekkers geserveerd.

—————————————————————-

– Jaarlijks kunt u deelnemen aan een cursus over onderwerpen die verband houden met de natuur en ecologie.

– Samen de Natuur In (SDNI) is een werkgroep van IVN De Werdman. Zij organiseren vanaf 24 februari een natuur cursus. Daarover meer onder de knop “Activiteiten” bovenaan deze pagina.
De werkzaamheden aan de eendekooi in Capelle vorderen. Zie onder “nieuws”

– De werkzaamheden aan de eendekooi in Capelle vorderen. Zie meer onder    “nieuws”

• Op 10 februari organiseerden wij weer de traditionele Ganzentocht. Wij bezochten met de bus een aantal interessante natuurgebieden op Goeree Overflakkee en Schouwen Duiveland. Impressie daarvan ziet u onder de knop Activiteiten

Contributie

Wij verzoeken de leden dringend de contributie voor 2024, die € 25,- bedraagt, niet aan de afdeling De Waerdman over te maken, maar de factuur van de landelijke IVN af te wachten en de contributie over te maken naar het in die factuur vermelde bankrekeningnummer.

Bij voorbaat hartelijk dank.

Erratum

In de nieuwsbrief van maart 2024 is een foutieve datum vermeld voor de zomersoortendag.  Deze wordt gehouden op woensdag 10 juli.

Contact

Wilt u contact met een van onze bestuursleden? Kijk onder de verwijzing “contact” bovenaan de pagina. Daar vindt u e-mailadressen en telefoonnummers.