Nieuw insectenhotel Cuijkse Tuinen

vullen van het insectenhotelBuurtbewoners rondom de Cuijkse Tuinen in Cuijk  hebben dit voorjaar het initiatief genomen  om een insectenhotel in hun nieuwe park  te laten plaatsen. Sinds zaterdagmiddag 15 september rond 12.00 staat er een prachtig insectenhotel.

De week daarvoor hebben een aantal sterke IVN’ers het geraamte van het insectenhotel op de gemeentewerf in elkaar gezet en vervolgens het insectenhotel verder afgebouwd op de  locatie aan de Lavendel.

Op zaterdagmorgen 15 september om 8.30 uur stonden buurtbewoners en een aantal IVN-ers klaar om het Hotel ( ja zeker, met een hoofdletter!)  in te gaan richten. Buurtbewoners brachten kruiwagens met rietstengels en schijven hout mee en boren, zagen en stevige handschoenen.  De gemeente zorgde voor een complete bestelwagen vol met dakpannen, houtblokken en nestkastjes. Koffie, thee en koek: we kunnen beginnen.

Jong en oud, buurtbewoners,  gemeente en IVN De Groene Overlaat werkten eendrachtig samen en op die manier kan je iets heel moois tot stand brengen.  Nu is het wachten op de lente: laat alle solitaire bijen maar naar De Lavendel in de wijk Heeswijkse Kampen komen. Hun bedje is gespreid.

Met dank aan Van Wanrooij Bouw & ontwikkeling die het project gesponsord  hebben.

Miep