Hoogeveen
Biodiversiteit
dinsdag13jun2017

Volg Natuurspotters bij Heel Drenthe Zoemt

Heel Drenthe Zoemt

Heel Drenthe Zoemt is hét project waarmee NMF Drenthe biodiversiteit in Drenthe in het zonnetje willen zetten. Biodiversiteit in het agrarisch landschap. Veel planten en diersoorten zijn afhankelijk van dit leefgebied. Ze komen voor in singels, sloten, bermen en bosjes. Deze natuur in Drenthe beleven, behouden en beschermen is wat we samen met jou en onze natuurspotters gaan doen.

Beleef de agrarische natuur in Drenthe

Wekelijks gaat een van de ‘Natuurspotters’ op pad om verslag te doen. Om een blog te schrijven over één van de sprekende voorbeelden in het groen. Daarnaast wordt er elke laatste week van de maand een ‘Soort van de maand’ genomineerd. Met Heel Drenthe Zoemt krijg je inzicht in wat er in het agrarisch landschap leeft en welke soorten een zetje in de rug kunnen gebruiken. Bovendien wordt er een interactieve soortenkaart gemaakt waarmee je zelf natuurspotter kunt worden! Houd de website en Facebookpagina in de gaten voor leuke tips en vindplaatsen.

De agrarische natuur in Drenthe: welke soorten kom je tegen?

Het agrarisch cultuurlandschap is rijk aan mooie planten en dieren. Sterker nog, 65% van het cultuurlandschap komt juist voor in agrarisch gebied. Maar, je moet goed kijken om de verschillende soorten te zien! De natuurspotters helpen je daarbij. In hun blogs vertellen ze over hun belevenissen in deze natuur in Drenthe, de bijzondere soorten die ze tegenkomen en waar je ze zelf kunt spotten. Veel van de natuurspotters zijn actieve tellers, werken bij natuurorganisaties of houden zich wetenschappelijk bezig met soortenregistratie. Kortom: genoeg kennis en informatie om lekker in weg te lezen of je op weg te helpen