Plaatjes

Birdpix
Birdpix.nl is hét platform voor de vogelfotograaf en vogelaar. Raak geïnspireerd door het werk van anderen en leer en praat mee over alles wat bij vogelfotografie komt kijken!

Nederpix
Nederpix.nl is hét platform voor de natuurfotograaf. Raak geïnspireerd door het werk van anderen en leer en praat mee over alles wat bij natuurfotografie komt kijken! Op deze site kun je natuurfoto’s bekijken en plaatsen.|

Buiten-Beeld
Buiten-Beeld biedt unieke beelden van flora en fauna en beschikt daarnaast over een uitgebreide collectie beelden m.b.t. buitenrecreatie, de agrarische sector, natuurverschijnselen, cultuurlandschappen, natuurgebieden, milieu en natuurbeleving.

Soortenbank
Deze site bevat informatie over duizenden verschillende soorten dieren, planten en paddenstoelen die in Nederland voorkomen.
Soortenbank.nl is een initiatief van ETI BioInformatics en samenwerkende biodiversiteitinstellingen in Nederland en vormt een bijdrage aan de ontsluiting van gegevens via NLBIF, de nationale GBIF node. De site is bedoeld om geïnteresseerden op eenvoudige wijze toegang te geven tot betrouwbare informatie over de biologische diversiteit.
Soortenbank maakt deel uit van de Speciesbank-activiteiten van GBIF. Op dit moment bevat SoortenBank.nl gegevens over 5211 soorten en ondersoorten en 621 hogere taxonomische groepen. In totaal zijn 5832 geaccepteerde wetenschappelijke namen, 1199 wetenschappelijke synoniemen, 7450 Nederlandstalige namen en 3978 populaire namen in andere talen opgenomen. Daarnaast zijn er determinatiesleutels en interactieve verspreidingskaarten. Soortenbank.nl biedt ook de mogelijkheid om soorten of namen die niet in het bestand voorkomen elders te vinden. Dit gebeurt door middel van een groeiend aantal dynamische links naar andere relevante websites.

Fazzi’s Nederlandse broedvogels
Website van natuurfotograaf dhr. Fazzi met foto’s van Nederlandse Broedvogels.

Verspreidingsatlas
De Nationale Databank Flora en Fauna (NDFF) Verspreidingsatlas is een naslagwerk met afbeeldingen en informatie over duizenden soorten die in de Nederlandse natuur voorkomen. De verspreidingskaarten worden gemaakt met gevalideerde gegevens. De inhoud wordt verzorgd door zes soortenorganisaties. Voor planten, mossen, korstmossen, paddenstoelen, kranswieren en zeeorganismen is de Verspreidingsatlas ook een waarnemingenplatform met de invoer-app NOVA. Deze app is gericht op het verzamelen van lijsten van soorten die zijn waargenomen tijdens een bezoek aan één locatie. Zulke lijsten zijn essentieel bij het berekenen van de voor- en achteruitgang van soorten.