NLdoet zaterdag 16 maart

IVN Hengelo doet weer NLdoet

Elk jaar in maart organiseert het Oranje Fonds deze grote vrijwilligersactie. NLdoet zet de vrijwillige inzet in de schijnwerpers en activeert door een publiekscampagne zoveel mogelijk Nederlanders om een dag vrijwilligerswerk te doen en zo te ervaren wat ertoe doen als vrijwilliger met je doet! Ook dit jaar is IVN Hengelo natuurlijk weer actief tijdens NLdoet.

Wat we gaan doen

De bijenstand vernieuwen, maar vooral Heemtuin en Beleefbos Weusthag klaar maken voor het nieuwe seizoen

De huidige bijenstand is nodig aan vernieuwing toe. Na overleg met de beide imkers over hun wensen heeft Richaard Pol een prachtig ontwerp gemaakt. Dat maken die dag af en plaatsen we die dag.
Tevens gaan we flink aan de slag om de heemtuin en het beleefbos uit zijn winterjas te halen en klaar te maken voor de bezoekers in de komende maanden. Kortom, er is zoals alle jaren genoeg te doen om heemtuin en beleefbos uit de winterjas te helpen.

Wat je van ons krijgt

In elk geval een gezellige ochtend buiten actief zijn in de natuur. Wij zorgen voor drinken met wat lekkers in de pauze. Ten slotte zorgen we voor een heerlijke, eerlijke soep met stokbrood. En misschien blijf je daarna komen, want het is fijn als vrijwilliger actief te zijn bij het IVN: beleef de natuur.

Wilgentenen vlechten voor compostbak
Actief in de kruidentuin
16 maart 2024 - 09:00
zaterdag 16 maart 2024