Steenuilen eten vogels

Steenuilen eten vogels.

Het bevorderen van meer biodiversiteit op steenuilenerven. Dit wil Anita van Dooren i.s.m. Streekfonds Het Groene Woud bereiken door middel van het aanplanten van besdragende struiken en vlinderstruiken die vogels, vlinders en insecten aantrekken. De steenuil staat hoog in de voedselketen en is gebaat bij een bio divers erf. Een erf waar veel voedsel voorradig is. Naast muizen staan ook insecten, wormen en tuinvogels op het menu. De steenuil die hoog in de voedselketen staat zal daar zeker blij mee zijn want hij houdt van een gevarieerd menu waar ook af en toe een lekker vogeltje op staat. Er worden ook doornachtige struiken gepland zodat vogels hierin kunnen vluchten bij gevaar. Zo hebben de vogels toch ook een eerlijke kans (want ze worden er wel ingeluisd).

Op 3 november plantte de uilenwerkgoep met behulp van de Landschapbeheergroep van IVN Oisterwijk de plan tjes op twee adressen in Oisterwijk.

Kijk voor meer informatie: www.oisterwijkinbeeld.nl

Oisterwijk in Beeld bied een platform voor actuele en historische films en foto’s over Oisterwijk. Wij maken zelf films, maar ook relevante films en foto’s van anderen zijn welkom. Stuur hiervoor een mailtje aan info@oisterwijkinbeeld.nl.

Zie ook de video.