Heeze Leende
Natuur in de Buurt
vrijdag08apr2022

Lente en Zomer

De decoraties van deze wachtkamer staan in het teken van lente en zomer. Zondag 20 maart j.l begon de lente. De zon stond toen loodrecht boven de evenaar en het wordt dagelijks langer licht tot dinsdag 21 juni; dan begint de zomer en wordt het iedere dag weer een beetje donkerder.

aquarelDe planten, de dieren en de mensen profiteren van deze warmere en lichtere periode. Planten gaan bloeien en groeien en brengen vruchten voort. Vogels nestelen en leggen eieren waar jonge vogeltjes uitkomen. Insecten komen uit de winterslaap en bestuiven de bloemen, Ook zijn zij voedsel voor de vogels.De dieren worden actiever en brengen nageslacht voort. Ook de meeste mensen voelen zich beter en actiever in deze periode en genieten van het warmere weer.

IVN Heeze - Leende probeert U deze maanden te laten genieten van de mooie dingen die de natuur ons biedt in deze periode.

aquarel 1(De aquarellen op deze tentoonstelling zijn geschilderd door Loes Keijsper) en te vinden in de Huisartsenpraktijk Frank Liebregts