Heerenveen e.o.
Kind & Natuur
maandag29jun2020

Nieuw jeugdafdeling de Wâldstruners gaat van start!!!!

IVN Heerenveen begint in de zomervakantie met een nieuwe activiteit voor kinderen onder de naam:    De Wâldstruners.

De Wâldstruners is speciaal voor kinderen van 7 – 12 jaar die het leuk vinden om te “strunen” in het bos  van Oranjewoud en meer willen weten van de natuur.

Op zaterdagmiddag 11 en 25 juli en 8 en 22 augustus zijn de activiteiten in de Overtuin in Oranjewoud.

Bekijk het programma en ook de aanvullende informatie op de flyer hieronder:

De Wâldstruners Programma zomer 2020

Zaterdag 11 juli: Wie weet de weg in de Overtuin? Dit is de allereerste keer dat de Wâldstruners op pad gaan. We gaan eens kijken of we de weg kunnen vinden in de Overtuin. Er groeit ook van alles. Ben jij nieuwsgierig geworden en wil je samen met andere kinderen de Overtuin ontdekken?

Zaterdag 25 juli: Op zoek naar de kleine bosbewonertjes Behalve vogels en eekhoorns wonen er nog veel meer dieren in de Overtuin. Wel honderden, misschien wel duizenden of nog meer. Vandaag gaan we op zoek naar al die kleine bosbewonertjes.

Zaterdag 8 augustus: Natuurspeurtocht Doe je mee met de speurtocht door het bos? Volg het spoor en onderweg speuren we naar dieren en planten. We komen vast vlinders, spinnen en grote varens tegen. Misschien zelfs wel een specht of een ree!

Zaterdag 22 augustus: Op avontuur in de natuur! Ga je mee 100 soorten zoeken in de bossen van Oranjewoud? Denk je dat dat niet gaat lukken? Geef je op en ga met ons mee!!!

Voor:             kinderen van 7 – 12 jaar