Groene Zoom
IVN
zondag15sep2019

IVN Groene Zoom presenteert Zoekkaart Brabantse Wal

Op de Brabantse-Waldag vandaag opIVN Groene Zoom, Zoekkaart Brabantse Wal, Phegea Landgoed Mattemburgh, heeft IVN Groene Zoom een nieuwe zoekkaart gepresenteerd. Op de zoekkaart kunnen kinderen en volwassenen soorten vinden die voorkomen op en rond de Brabantse Wal. Het gaat om vogels, zoogdieren, amfibieën, planten en bomen.
Daarnaast bevat de kaart informatie over de ontstaansgeschiedenis en de bijzondere kenmerken van de Brabantse Wal.

De zoekkaart is samengesteld door enkele actieve vrijwilligers van IVN Groene Zoom. Tekeningen zijn gemaakt door Jan Houdijk. De kaart is mede tot stand gekomen door bijdragen van het Prins Bernhard Cultuurfonds, het Marcel Fränzel Educatiefonds en Stichting De Brabantse Wal.

Tijdens de officiële opening van de dag overhandigde Wim de Haan van IVN Groene Zoom de zoekkaart aan wethouder Jacobs van onderwijs van de gemeente Bergen op Zoom.
De zoekkaart wordt opgestuurd naar alle basisscholen in de gemeenten Steenbergen, Bergen op Zoom en Woensdrecht met een uitnodiging om met leerlingen van groep 5 een bezoek te brengen aan bezoekerscentrum De Kraaijenberg of aan het Natuurpodium. Daar liggen ook zoekkaarten klaar.

De zoekkaart is ook te koop in de stand van IVN Groene Zoom tijdens diverse evenmementen in de regio.

IVN Beleef de natuur