Plantenwerkgroep Flora

De IVN-leden Jan van den Heuvel en Wil van Hout hebben het initiatief genomen om binnen IVN Grave een plantenwerkgroep op te richten.

Op 10 juni was in het Buitenhuis de oprichtingsvergadering met een aantal IVN-leden. Er is afgesproken dat de werkgroep Flora gaat heten en 2 keer per maand een activiteit organiseert: 1x maal op de donderdagochtend (09.30 uur) en 1x maal op de donderdagavond (19.00 uur). Doel is vooral met elkaar in de natuur bezig te zijn en zo kennis over wilde planten op te doen en met elkaar te delen. De eerste activiteit van de nieuwe werkgroep was een plantenwandeling op het voormalige Visioterrein.

De werkgroep heeft inmiddels 12 actieve leden. Diverse excursies hebben we al gemaakt. We eindigen het seizoen met een paddenstoelenwandeling op Mariëndaal, determineren van planten met behulp van een flora en in december doen we twee activiteiten van Floron (Floristisch Onderzoek Nederland). Leest u aub verder onder de foto. IVN Grave plantenwerkgroepIn januari nemen we een winterrust. Het nieuwe seizoen start begin april, maar tevoren gaan we de winterkenmerken van planten bekijken en een programma maken voor 2022. Er is veel enthousiasme om onze plantenkennis te verbreden.

De nieuw opgerichte werkgroep Flora staat open voor alle leden van IVN Grave. Wil je ook meedoen? Stuur dan je mailtje naar ivngrave.flora@gmail.com

Op de foto bovenaan de pagina, door Inge Bonninga, ziet u een blaassilene.