Over ons

Natuurvereniging IVN Grave is een actieve vereniging voor jong en oud die zich inzet om belangstellenden kennis en belang van natuur en milieu mee te geven. Dit doen we middels diverse activiteiten in de natuur en het mooie landschap in onze omgeving.

Voor actieve leden hebben we diverse werkgroepen met ieder zijn eigen kennisgebied. Gezamenlijk ondernemen ze activiteiten om zo hun kennis op dat gebied te vergroten, te delen met anderen en de natuur een handje te helpen.

Daarnaast adviseert de vereniging gevraagd of ongevraagd gemeente, waterschap en natuurterreinbeheerders als het gaat om natuurbehoud en natuurontwikkeling. Samen met andere organisaties binnen de gemeente en omgeving zetten we ons in voor het behoud en herstel van een mooie en gezonde natuur.

IVN Grave is huisgenoot van kinderboerderij Buiten-‘Gewoon’ op landgoed Mariëndaal in Velp. Daar hebben wij ook ons natuurbelevingsbos waar kinderen in de natuur kunnen spelen.

Wilt u meer informatie, lid worden en/of actief meewerken? Neemt u dan gerust contact met ons op.

Voor nieuws en publieksactiviteiten kunt u ons ook volgen op onze sociale media Facebook en X (voorheen Twitter).