Jeugd IVN

Programma 2024 Foto album

Wat doet Jeugd-IVN?
Houd je van de natuur en ga je graag op onderzoek uit? Vind je het leuk om actief te zijn in de natuur met een gezellige groep? Dan is Jeugd-IVN echt iets voor jou! De activiteiten zijn interessant en gevarieerd. Bijna alle activiteiten zijn buiten, in de omgeving van Geldrop-Mierlo. Je leert bewust met de natuur omgaan en verbanden te zien. Belangrijk daarbij is samen plezier maken, samen beleven.

Welke activiteiten biedt Jeugd-IVN aan?
Waterdiertjes scheppen, diersporen zoeken, dieren spotten, vogels spotten, speurtochten met gps, bodemdiertjes onder de microscoop bekijken, afvalprikspel, wilgen knotten, koken… Het is maar een klein deel van allerlei fijne dingen die we doen. In de wintermaanden blijven we meestal in het Koetshuis, tegenover het kasteel. We spelen spelletjes, knutselen, kijken een film, luisteren naar uitleg over de vleermuis of doen iets anders. Voor of na de zomervakantie gaan we met zijn allen een weekend op kamp. We spelen dan leuke spelletjes, bouwen hutten, gaan op een leuke excursie of maken een mooie wandeling en er is natuurlijk een kampvuur.

Hoe vaak komen leden van Jeugd-IVN bij elkaar?
Bij Jeugd-IVN ben je ongeveer 20 keer per jaar welkom. Tweemaal per maand is er een activiteit: 1x per maand op vrijdagavond, (meestal) van 7 tot 8 uur + 1x per maand op zondagochtend van 10 tot ongeveer 12 uur (soms later, dat ligt aan het programma). Elk half jaar wordt een programma gemaakt, zodat je weet op welke datum er een activiteit is.

Waar komen we bij elkaar?
Meestal ontmoeten we elkaar in het Koetshuis, tegenover het kasteel. Als we op pad gaan verzamelen we meestal op de parkeerplaats bij het kasteel. Van daaruit gaan we met de fiets of auto’s naar een natuurgebied of excursieplaats.

Wat kost dat?
Je leert veel, je kunt een hoop plezier beleven en toch kost het per keer maar een beetje.
De contributie voor leden van Jeugd-IVN is € 25,- per jaar per kind. Soms wordt er voor een activiteit een kleine bijdrage gevraagd.

Wil je graag lid worden?
Als je lid wilt worden, overleg dit dan eerst met je ouders. Misschien heb je al het druk met school en sport of andere hobby’s. Vertel er wel bij dat je niet verplicht bent om iedere keer te komen. Weet je nog niet zeker of Jeugd-IVN iets is voor jou? Geen probleem. Je mag twee keer meedoen om het uit te proberen en daarna beslis je of je lid wordt.

Wie heeft de leiding? (Laat dit je ouders lezen)
Jeugd-IVN wordt door een groep enthousiaste vrijwilligers begeleid. Bij elke activiteit zijn minstens twee begeleiders aanwezig. Als de groep heel groot is wordt er soms een beroep gedaan op ouders.

Hoe ziet de werkgroep Jeugd-IVN er nu uit?
De werkgroep Jeugd-IVN bestaat uit een vijftal vrijwilligers die de activiteiten ontwikkelen en begeleiden. Er wordt op een aangename en gemoedelijke manier samengewerkt.

Nieuwe vrijwilligers zijn van harte welkom
Heb jij veel affiniteit met kinderen in de leeftijd van 7-12 jaar? Vind jij het leuk activiteiten te organiseren met natuurbeleving? Vind jij samenwerken leuk? Heb je nieuwe ideeën? Wij zien uit naar je komst! Er zijn veel activiteiten, maar je hoeft niet altijd aanwezig te zijn.

Wil jij je aanmelden als lid van Jeugd-IVN of wil je je aanmelden als vrijwilliger voor de werkgroep Jeugd-IVN of wil je meer informatie? Stuur dan een mail naar Arend Jan Onnink: arendjan.onnink@gmail.com of  bel hem: 06 30710946.

Samenvatting: