Landschapswandeling Herbertusbossen

Natuurliefhebbers kunnen met IVN-gidsen op pad door de Herbertusbossen in Heeze. De landschapswandeling start op 31 oktober om 13.30 uur bij de parkeerplaats tegenover Boschlaan 22 in Heeze. Terugkeer om 16.30 uur. Deelname (zonder honden) is gratis.

Beleef de herfst in de Herbertusbossen!
Samen de natuur beleven in een ontspannen sfeer en onderweg wat interessante wetenswaardigheden oppikken. Wie daar zin in heeft kan drie uur lang op stap – zonder honden maar mét IVN-gidsen. De Herbertusbossen, bij Kasteel Heeze, liggen deels in het beekdal van de Sterkselse Aa en de Kleine Dommel ofwel Rul. Ze grenzen aan de Strabrechtse Heide. Tijdens de wandeling is een afwisseling van landschappen te zien en bij goede omstandigheden volop paddenstoelen.

Inlichtingen
Fietsers vanuit Geldrop en Mierlo kunnen de mooie route over de Strabrechtse Heide nemen; vanuit Geldrop via het viaduct bij de Bosrand, vanuit Mierlo via de Heezerweg. De wandeling van 8 km duurt drie uur, inclusief een pauze halverwege. Advies is tevoren op de website www.ivn.nl/geldrop te kijken of de wandeling (zonder speciale maatregelen) doorgaat, bijvoorbeeld vanwege erg slecht weer. Voor verdere inlichtingen: Mariet Vissers, 040 2856622, en Tinus de Gouw, 06 12141901.

Wie IVN wil steunen kan lid, donateur of vrijwilliger worden door een mailtje naar ivngeldrop@gmail.com. Met het welkomstgeschenk en ledenblad beleef je nog meer natuur!

De foto is gemaakt door Frans van den Boom.

Waar
Herbertusbossen