Lezing Winterwonderwereld

door Klaas Nanninga

Het lijkt ’s winters maar een dooie bedoening in de natuur, maar er is nog van alles te zien en te beleven. In deze presentatie gaan we hebben over gewone en ongewone zaken.

We houden ons bezig met ‘simpele’ vragen als: Waarom is het ’s winters koud en waardoor is sneeuw wit? We kijken naar al de verschillende manieren hoe planten en dieren omgaan met die winterse omstandigheden.

Prachtige beelden van gestreepte ijsbergen en schaatsende vogels.

Over een ijsvogel die niet tegen de kou kan, over dieren die antivries gebruiken, over slaapmuizen en wintervlinders, over …..

Kom zelf maar kijken..

Over Klaas Nanninga

Klaas Nanninga is al van jongs af buiten bezig: vogel kijken, planten zoeken, paddenstoelen determineren, schelpen verzamelen, sterren kijken, enz. Eigenlijk alles wat er in de natuur te zien is heeft zijn belangstelling. De hobby werd zijn studie (biologie aan de RUG), de studie werd zijn beroep: leraar biologie. Al die jaren nam hij zijn natuurvondsten mee naar school en bracht hij leerlingen mee de natuur in. Jarenlang verzamelen van allerlei moois uit de natuur van de hele wereld leidde tot een indrukwekkende natuurverzameling. Hij geeft lezingen over natuuronderwerpen, leidt bezoekers rond in zijn eigen natuurmuseum in Groningen en geeft natuurexcursies. Hij neemt graag mensen mee in zijn eigen enthousiasme over al het moois en boeiends in de natuur.

Woensdag 25 januari

Aanvang: 20.00 uur

Plaats: Wijkcentrum Angelslo

Aanmelden en info kan hier.

Gratis voor leden. Niet-leden betalen € 4,00.

• Kosten: Gratis voor leden, niet leden € 4,00
  • Aanmelden verplicht: Ja