De open middag die we op 15 september 2019 op het vlinderkampje zouden houden gaat helaas (wegens de aanhoudende droogte) niet door!!

VLINDERKAMPJE

De leden van de werkgroep Vlinderkampje zorgen ervoor dat vlinders en andere insecten een aantrekkelijke plaats hebben voor voortplanting en overwintering. Ook dragen ze kennis over vlinders en andere insecten over aan jong en oud.

Het Vlinderkampje ligt op een zonnige plek bij landgoed De Duinen ten oosten van de parkeerplaats van Lemferdinge. Jarenlang zijn hier vaste planten gekweekt, maar de kweker hield ermee op en het IVN kreeg van de eigenaar (NatPlantenwerkgroepuurmonumenten) de mogelijkheid een ecologische en educatieve invulling aan het terrein te geven. Sinds najaar 2006 is een enthousiaste groep mensen bezig de vlinder- en heemtuin steeds beter te maken.

De leden werken er elke dinsdagochtend van het voorjaar tot in de herfst.
Contactpersonen: Tineke van den Berg tel. 050-3094337 en Jille Eilander tel.050-3091918

Educatie

Sinds voorjaar 2011 komen in mei/juni  groepen 3 en 4 van de basisscholen uit Eelde en Paterswolde op excursie. In samenwerking met het IVN consulentschap bieden we de kinderen in een uur een gevarieerd programma aan.

Omdat het vlinderkampje al meer dan tien jaar bestaat is het tweede lustrum gevierd met een open dag. Een  verslag van de open dag vindt u hier.