Boomschors onderzoeken Jeugd Swifterbant

Boomschors onderzoeken. In de winter zitten er meestal geen bladeren of bloemen aan de bomen. Een enkele boom zoals beuk of eik houdt zijn blad lang vast, maar valt uiteindelijk af. Maar de boomschors, Die blijft altijd zichtbaar. We gaan  bomen herkennen aan de boomschors. Heeft hij een gladde stam, heeft de boom een ruwe stam, welke kleur heeft de stam, heeft de boom horizontale of verticalen groeven, valt een stuk van de schors af, enz. enz.. Ook doen we enkele spelletjes rondom boomschors.

Met de jeugd in Swifterbant gaan we elke maand op de eerste woensdagmiddag het bos in. In principe is dit alleen voor leden van de jeugdnatuurclub. Wil jij ook één keertje mee? Kom gewoon langs en beleef de natuur met je vrienden.

Boomschors onderzoeken
Waar